نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام انتقالی و مهمانی دانشگاه علوم پزشکی

دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دوبار در سال امکان ثبت درخواست انتقالی و مهمانی را برای دانشجویان این دانشگاه ها، یک بار برای نیمسال تحصیلی اول و یکبار برای نیمسال تحصیلی دوم فراهم می‌کند.

ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشگاه های علوم پزشکی باید در تاریخ‌های اعلام شده در جدول زمانبندی مربوطه انجام شود، چرا که خارج از این بازه درخواست دانشجویان پیگیری نخواهد شد. با شروع سال تحصیلی جدید، مهلت ثبت درخواست برای انتقالی و مهمانی در نیمسال اول به پایان رسیده است اما متقاضیان می‌توانند در خواست خود را مبنی بر انتقالی و مهمانی برای نیمسال تحصیلی دوم یعنی بهمن ماه را از اواخر آبان ماه 99 تا اوایل آذر ماه 99،  در سایت مربوطه ثبت کنند.

دانشجویان رشته های گروه پزشکی که در حال تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور می‌باشند و قصد ثبت نام  انتقالی دانشگاه های علوم پزشکی را دارند باید به سایت مربوط به انتقالی دانشجویان رشته های گروه پزشکی به نشانی اینترنتی ” transmission.behdasht.gov.ir ” و برای ثبت درخواست مهمانی به سایتguest.behdasht.gov.ir ”  ” مراجعه کنند.

بخوانید: زمان انتقالی و مهمانی علوم پزشکی 99

نحوه ثبت نام انتقالی و مهمانی دانشگاه علوم پزشکی

دانشجویان پیش از هراقدامی برای انجام نقل و انتقالات دانشجویی باید به سایت سازمان سنجش و آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی ” sanjeshp.ir ” مراجعه کنند و تمامی اطلاعات مربوط به نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی را مطالعه کنند و سپس در صورتی که واجد شرایط نقل و انتقالات دانشگاه های علوم پزشکی بودند، طبق مراحل زیر اقدامات لازم را انجام دهند.

مراجعه به سایت مربوطه 

  • مرحله اول: داوطلبان برای ثبت درخواست انتقالی در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به سایت “transmission.behdasht.gov.ir” و برای  ثبت درخواست میهمانی در دانشگاه های علوم پزشکی باید به سایت “guest.behdasht.gov.ir” مراجعه کنند. 
  • مرحله دوم: پس از وارد شدن به سایت مربوطه، صفحه ای برای دانشجو نمایش داده می‌شود که بایستی پس از مطالعه آن، شماره دانشجویی و کدملی خود را وارد کند و سپس بر روی گزینه “ثبت درخواست انتقالی جدید و یا پیگیری درخواست ثبت شده” کلیک نمایند.

تکمیل فرم و ارسال مدارک

  • مرحله سوم: در این مرحله، فرمی برای دانشجو نمایش داده می‌شود که بایستی تمامی کادرهای موجود در آن را با اطلاعات شناسایی مانند شماره شناسنامه و رشته تحصیلی و … تکمیل نمایند.
  • مرحله چهارم: در این مرحله بایستی دانشگاه های مقصد را که قصد گرفتن انتقالی به آن را دارید را به ترتیب الویت بندی کرده و وارد کنید.
  • مرحله پنجم: در این صفحه نیز، مجدد فرمی نمایش داده می‌شود که باید در کادرهای مربوطه اطلاعات محل سکونت خود را وارد نمایید.

ارسال مدارک

  • مرحله ششم: در این مرحله، متقاضیان بایستی مدارک خود را از جمله اسکن تمام صفحات شناسنامه، اسکن فرم تقاضای موافقت شده از دانشگاه مبدا را ارسال کرده و سپس بر روی گزینه ” ارسال فایل ” کلیک کنند.

پس از ارسال فایل، درخواست دانشجویان مبنی بر انتقالی و یا مهمانی ثبت می‌شود که باید پس از اتمام زمان ارسال درخواست انتقالی و یا مهمانی دانشگاه های علوم پزشکی، مجدد وارد سایت شده و درخواست خود را پیگیری کنند.

درصورتی که با درخواست موافقت شده باشد، پس از ورود به سایت، پیغامی مبنی بر موافقت با درخواست دانشجو رویت می‌شود.

در حال حاضر در دوره زمانی نقل و انتقالات دانشگاه علوم پزشکی به سر نمی بریم، به محض شروع زمان نقل و انتقالات این مقاله بصورت تصویری بروزرسانی خواهد شد.

انتقالی و مهمانی دانشگاه علوم پزشکی | شرایط نقل و انتقالات

داوطلبان در صورتی می‌توانند درخواست خود را مبنی بر انتقالی و یا مهمانی دانشگاه علوم پزشکی ثبت کنند که واجد شرایط نقل و انتقالات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی باشند که در ادامه هرکدام را به صورت موردی شرح داده ایم.

شرایط انتقالی دانشگاه علوم پزشکی

  • دانشجویانی که قصد گرفتن انتقالی در دانشگاه های علوم پزشکی دارند باید دارای حداقل معدل 12 باشد.
  • متقاضیان انتقالی بایستی دارای نمره آزمون ورودی برابر و یا بیشتری از آخرین فرد پذیرفته شده در دانشگاه مقصد باشند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی در صورتی مجاز به گرفتن انتقالی هستند که حداقل یک نیمسال تحصیلی و در مقطع دکتری پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی حداقل دو نیمسال تحصیلی را گذرانده باشند.
  • دانشجویانی که به دلیل فوت، بیماری و یا معلول شدن سرپرست خانواده، کفیل می شوند و یا به تشخیص پزشک به بیماری های صعب العلاج مبتلا می‌شوند، مجاز و در اولویت دریافت انتقالی هستند.
  • دانشجویان خانم چنانچه در طول تحصیل خود ازدواج کنند و محل کار همسرشان در شهر دیگری باشد، می‌توانند برای گرفتن انتقالی درخواست دهند.
  • فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها نیز مجاز به گرفتن انتقالی هستند.
  • دانشجویان می‌توانند از دانشگاه های دولتی و روزانه به غیردولتی انتقالی بگیرند اما از دانشگاه های غیردولتی به دولتی و روزانه مجاز نیستند.
  • دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی نمی‌توانند برای گرفتن انتقالی اقدام کنند.
  • دانشجویان در هر مقطع فقط می‌توانند یک بار برای گرفتن انتقالی اقدام کنند.

شرایط مهمانی دانشگاه علوم پزشکی

  • دانشجویانی که قصد گرفتن مهمانی دارند بایستی توجه داشته باشند که برای این کار هم دانشگاه مبدأ و هم دانشگاه مقصد باید موافقت کنند.
  • لازمه گرفتن انتقالی گذراندن حداقل یک نیمسال تحصیلی در دانشگاه مبدا می‌باشد.
  • هر دانشجو مجاز به گذراندن 40 واحد درسی به عنوان مهمان می‌باشد.
  • پس از اتمام زمان مهمانی، دانشجو مجدد باید درخواست خود را به شیوه گفته شده، ارسال کند.

انتقالی و مهمانی دانشگاه علوم پزشکی | هزینه انتقالی و مهمانی

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که موفق به گرفتن انتقالی و یا مهمانی در دانشگاه های علوم پزشکی می‌شوند، چنانچه واحد شرایط انتقالی را داشته باشند و انتقالی بگیرند، ملزم به پرداخت شهریه نیستند اما در صورت گرفتن مهمانی باید با توجه به واحدهایی که انتخاب می‌کنند، شهریه ثابت و متغیر دانشگاه مقصد، در دوره‌های مازاد و پردیس خودگردان آن دانشگاه، شهریه بپردازند.

میزان شهریه در رشته ها و دانشگاه‌های مختلف، میزان متفاوتی دارد و با توجه به عوامل مختلفی برای دوره‌های پردیس خودگردان تعیین می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام انتقالی و مهمانی دانشگاه علوم پزشکی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: نحوه ثبت نام انتقالی و مهمانی دانشگاه علوم پزشکی




:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام انتقالی و مهمانی دانشگاه علوم پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 864
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: